Vad kostade Tennistrasan?

Det ringer på dörren. Jag är indisponibel och mannen pratar i telefon. När han förstår att jag inte kan öppna öppnar han själv dörren. När jag dyker upp hojtar han:
- Här ta 20 kronor!
Jag tar mannens plånbok och ser samtidigt att utanför dörren står två trevliga gossar som säljer disktrasor av wettextyp. Det går upp för mig att vi skall köpa wettextrasor. Visserligen vet jag att mannen sagt åt mej för en tid sedan då jag kom hem med ytterligare ( i hans ögon) wettextrasor, att vi hade flera paket och...
Jag förstår nu att här skall vi stödja någn form av barn- och ungdomsverksamhet så jag frågar gossarna:
-Vilken förening kommer Ni ifrån?
- Nyköpings Tennissällskap, svarar gossarna.
- Vad kul, säger jag ( inte vet jag varför jag i stunden tycker just detta är roligt).
- Vad tränar Ni nu någonstans, nu när Tennishallen inte finns kvar säger jag och de svarar mej på detta. Vi pratar om lokaler hit och dit en stund innan jag säger:
- Vad kostade Tennistrasan, och börjar rota i mannens plånbok.
Gossarna tittade konstigt på mig. Ja så det kan bli när stressade heltidsarbetande människor skall ta tag i wettexinköp så här på kvällskvisten.

Kommentarer
Postat av: Monika Thormann

Fint!

2011-12-06 @ 19:36:16
URL: http://www.metrobloggen.se/lycklig
Postat av: Inga Magnusson

Wettex använder jag inte, de lyckas alltid stinka och vara sura. Men någon annan här köper.



Ibland undrar jag om man inte ska ge dem direkt mellanskillnaden som är förtjänst, så slipper man en del oönskade saker som man köper av solidaritet.

2011-12-06 @ 19:52:00
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Selma

Jag gillar Wettex men alla disktrasor får åka tvätt- eller diskmaskin här rätt ofta.

2011-12-07 @ 08:52:02
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Suss

Det måste vara en universaltrasa för idrotten, för jag har också köpt, fast gula. Jag måste erkänna att jag inte vet vilken idrott det gällde.... Inte minns jag priset heller.

2011-12-07 @ 09:06:14
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0