Tänk om jag skulle åka Tjejvasan nästa år?

Ytterligare en perfekt vinterdag för skidåkning. Denna gången valde Herta Ekensbergs friluftsområde och de perfekta skidspåren vid NOK - stugan. Åk hit och Du skall ha bra skidåkning. Idag hade vi ltie extra glid också.
Lite bilder från start och målområdet. Vädret var inte helt soldränkt idag vilket kanske kan förklara ljuset i bilderna.
Inte så långt från villorna vid Pettersberg...nära stan alltså.
Karta över NOK stugan och Ekensbergs motionsspår/skidspår.
Här kommer min egenhändigt avfotograferade karta över detta område.
Det finns så många bra platser för motion på många platser. Det gäller bara att vi skall hitta dem.
Apropå motion och annat trevligt. Idag har jag kollat på skidor, på Tjejvasan och sett hur kul det verkar. En gång för många år sedan var vi ett gäng tjejer som skulle köra kortvasan, tror jag den hette. Man behövde vara 6 personer vill jag minnas. När anmälan skulle skickas in var vi bara två personer kvar.
Inget blev av alltså, med detta.
Nu helt plötsligt är jag jättesugen att försöka, om kroppen håller och det borde den. De vore kul att ha klarat av detta.

Kommentarer
Postat av: anne

Skidåkning på tvärsan är inte min grej, skidorna är ju alldeles för smala.



Sv. Jag hoppar nog gymmet ikväll, jag tror jag fått i mig för mycket fibrer....Det pågår oljud inuti mig nämligen...

2011-02-27 @ 15:39:59
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: SaraWhitmore

Jag ser att du inte har blogsvar så va med i min tävling där du kan vinna bloggsvar låda! väljer ut 3 sytken vinnare!! :) kram och lycka till :)

2011-02-27 @ 16:03:11
URL: http://sarapiper.blogg.se/
Postat av: Svorskan

Go for it! Jag joggade marathon för fem år sen, det är det roligaste jag har varit med om. När jag passerade målsnöret, menar jag då. Hahaha, nej, men allvar. Det är roligt med utmaningar.

2011-02-27 @ 18:20:49
URL: http://svorskan.se
Postat av: Anonym

Funderar lite i alla fall.Skall kolla om vår eminanta divisions medarbetare är intresserade.

2011-02-27 @ 18:36:03
Postat av: Anonym

Funderar lite i alla fall.Skall kolla om vår eminanta divisions medarbetare är intresserade.

2011-02-27 @ 18:36:06
Postat av: Carina

Det låter ambitiöst. Men så som du verkar hålla igång så går det säkert galant.



Välkommen som prenumerant på min blogg. Jag brukar fundera på det där med att känna igen. När jag tar min lunchpromenad brukar jag tänka: Tänk om jag möter Herta och inte har en aning om det.

2011-02-27 @ 22:03:08
URL: http://justmintoo.blogg.se/
Postat av: Suss

Den tanken har jag aldrig ens snuddat vid, kommer aldrig att ske i detta livet!!!

2011-02-28 @ 10:03:09
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0