Paddar eller paddlar...

Så kom jag då till dagens vattengympapass. Kom lite tidigare och tänkte att nu går jag in i bassänghallen, först....och tar en bild så jag kan visa hur det ser ut. Jättefräscht ställe. Men hela hallen var upplyst och där höll instruktr B på att förbereda. B presenterade sig och fick liksom ur Herta varför hon var där. B talade om vad hon arbetade med dagligdags och passade samtidigt på att instruera Herta hur hon skulle göra vid några av de kommande övningarna.
Sen kom gänget. B kallade oss "damerna"- Vi var ett gäng "damer" i blandad ålder där jag var yngst. Här vattengympade vi till allt från Rocking over the wourld till Ted Gärdestad. Här skulle också användas av div paddar eller om det hette paddlar samt en  frisbee.
När passet var slut och vi skulle gå ur hallen kom nästa gäng in, bl a min jämnåriga arbetskamrat ( hon som lockat med mej på vattengympa på söndagar) tillsammans med övriga gänget glada tjejer.. Fast hälsosamt och bra tror jag att det har varit.
Väl inne i bastun träffade jag på två tjejer/damer som var mitt inne i en discus om olika sorters hjärnblödningar och strokes ( heter det så i flertal). Jag fick del av ett antal personer som mitt i livet fått olika symptom. Gemensamt var att de alla först hade huvudvärk, en kraftig sådan och sen bröt blödningen, vad den nu hette.
Jaha

Kommentarer
Postat av: skogsnuvan

Vatten gympa är kul och det gick jag på i flera år. Tyvärr är det nerlagt nu. Man har väl inte råd att hålla polen varm skulle jag tro. Allt dras ner här på landsbygden eftersom vi blir färre och färre som ska betala skatt.

2011-02-07 @ 14:26:26
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0