Vitaminvattnet blåste oss

Idag kan vi läsa i Aftonblaskan om sk Vitaminvatten,en produkt som jag själv inte provat men som många andra tydligen köpt.
Det kallas ”funktionellt vatten” och ”vatten med fruktsmak spetsat med vitaminer och mineraler”. Tydligen är det mest hälsomänniskor som har köpt denna produkt och sådant folk får väl i sig rätt saker i alla fall. Eller?
Coca-colas Vitamin Water innehåller motsvarande sex sockerbitar. Den som dricker en flaska om dagen får i sig drygt 8 kilo socker på ett år. Rent teoretiskt skulle det innebära att man går upp 4–5 kilo. På ett år.
Tänk vad mycket som vi människor kan komma på för att göra vinst på andras längtan efter bättre hälsa.

Kommentarer
Postat av: anne

Sånt där bjöd de på när dotter, Kompis E och jag var publik på Singing Bee. Jag har bara en sak att säga; vilket skit!



Sv. Nope, ingen konservöppnare. Fruktkniven var rätt vass och jag är bra på att hantera knivar från mitt förra jobb.



Ja, det var på jobbet, hemma har vi utrustning för sånt. :)

2011-02-02 @ 20:41:06
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: anne

Sv. Hahahahaaaa!!!



Den här människan åt pizzan på American Whatever på Bagargatan! De ÖSER på ost där.

2011-02-02 @ 20:42:42
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Inga M

Säkert ligger det mycket i att vi dricker i oss en massa kalorier. Och ofta blir det värdelösa kalorier, sånt som inte innehåller någon annan näring. Jag har druckit ett par ex av flaskan till höger. Den var god och inte så jättesöt så jag har svårt att tro på hela 6 sockerbitar typ i den, men så kan det väl va

2011-02-04 @ 07:06:56
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Inga M

Säkert ligger det mycket i att vi dricker i oss en massa kalorier. Och ofta blir det värdelösa kalorier, sånt som inte innehåller någon annan näring. Jag har druckit ett par ex av flaskan till höger. Den var god och inte så jättesöt så jag har svårt att tro på hela 6 sockerbitar typ i den, men så kan det väl va

2011-02-04 @ 07:07:17
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Inga M

Säkert ligger det mycket i att vi dricker i oss en massa kalorier. Och ofta blir det värdelösa kalorier, sånt som inte innehåller någon annan näring. Jag har druckit ett par ex av flaskan till höger. Den var god och inte så jättesöt så jag har svårt att tro på hela 6 sockerbitar typ i den, men så kan det väl va

2011-02-04 @ 07:07:57
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0