Personliga ord

Som sagt så har jag varit på loppis i helgen och köpt lite nya mer eller mindre okända pocketböcker á 5 kronor styck på stadens loppis framför andra, Öppen hand. Där finnd en ganska stor bokavdelning där pocket säljs för 5:- styck och inbundna böcker för 10:-. Det kanske finns dyrare också, det har jag inte kollat. Vill man köpa flådiga tidningsmagasin så säljs dessa för 2:- styck. Här kan man få med sig en kasse sommarlitteratur av alla sorter.
Jag plockade på mej ett antal böcker, sen får vi se om det är nå´t att ha. Jag har lite annat också hemma men som sagt det kan vara dagsformen som avgör vad man vill läsa. I en av böckerna som jag funderade på men ej köpte då den inte riktigt passade in i vad jag behöver som semesterlitteratur( när den nu kommer) hade den tidigare ägaren skrivit in med för och efternamn, årtal när boken inköptes och hennes reflektioner. Den bok jag tittade på men valde bort hade hon också skrivit in "urdålig" och alltså avrått från inköp. Förmodligen hade hon inte avrått utan mera gjort egna anteckningar när hon läst ut böckerna. 

Väl hemkommen upptäcker jag ytterligare tre böcker från samma ägare. I en av dessa har hon skrivit "rörig"( Mänsklig krocket) och i två böcker har hon skrivit "halvbra" ( Det som är sant respSommarsystrar) Så nu får vi se vad Herta tycker om dessa gamla kanske ganska okända pocketböcker.

Kommentarer
Postat av: Suss

Jag säger bara: Tack och lov för bokloppisar, man kan frossköpa, kassera om de är dåliga/skänka tillbaka eller ge till goda vänner om de är bra och man vill dela med sig. Jag har läst ett par eller 3 av dem, men minns som vanligt inte vad de handlade om.

2011-07-10 @ 22:53:27
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha Kul att vi är fler, som inte minns.

2011-07-10 @ 23:06:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0