Har det hänt nå´t?

Denna händelse utspelade sig tidigare idag. Herta hade nyss kommit hem från sin arbetsdag. Ja arbetsdag och arbetsdag. Det hade hänt lite emellan...gympass...prat på Västra Storgatan med en kollega på en annan avdelning och in en stund i en butik med många före mej i kön. Skippade detta till en annan gång och kanske på ett annat ställe...
Med denna resa bakom mej kom jag alltså hem. Telefonen ringer.
Mannen säger. Är det någon telefonförsäljare så är jag inte hemma.
Herta: Ok
Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Herta: Herta ( fast något annat)
Okänd kvinna: Är det Herta Efternamn?
Herta: Nej inte direkt.
Okänd kvinna: Är det inte Herta Efternamn?
Herta: Jaa med lite annat också. ( Herta hör nu att den okända kvinnan låter lite smått road av vårt samtal...Herta tänker att hon inte titulerat henne med rätt namn när hon säger som hon gör)
Herta: Har det hänt nå´t?
Okänd kvinna: Nej jag ringer från tidningen Tara. Du har ju prenumererat på vår tidning tidigare...
Herta: Ja det har jag gjort och jag orkar inte ta ställning till en ny prenumeration just nu. Tack för att Du ringde. Hej då....Herta börjar att lägga på luren...
Telefonförsäljaren: Bla bla bla.......
Samtalet avslutades från båda parter.

Kommentarer
Postat av: Forever young

Ibland när man svarar hoppas man att det ska vara någon trevlig person som ringer, men det är alltid samma visa. Ibland kan det dock bli lite kul som för dig.

2011-06-20 @ 20:36:23
URL: http://www.metrobloggen.se/lycklig
Postat av: sara

Får man faktiskt ringa så där?

Det är nackdelen med att bo utomlands eller iallafall på SVKP för där får de inte ringa.



Sv: det är alltid uppmuntrande så hör av dig och titta in så mycket du bara vill.

Du ger mig kraft och energi och en massa må bra feeling.



Med kärlek Sara

2011-06-20 @ 21:04:07
URL: http://varstorafamilj.blogspot.com
Postat av: Anonym

Förstår att jag skall förstå vad SVKP är för något.

2011-06-20 @ 21:29:22
Postat av: Selma

Ibland svarar jag helt enkelt inte på hemtelefonen. Man orkar liksom inte alltid.

2011-06-20 @ 21:57:59
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: anne

Vi svarar nästan aldrig på den telefonen. En del som hälsar på hos oss blir litet fundersamma när telefonen ringer och ringer och ingen av oss rör en fena. Eller ser ens ut att höra den.

2011-06-20 @ 22:28:19
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Denna gången var det faktiskt rätt kul.Det var roligt att driva lite med sammanhanget.

2011-06-20 @ 22:36:35
Postat av: Britt

Visst är det hemskt att vi slutat svara i våra telefoner? Är det egentligen någon idé att vi har dem längre? Fast det är klart....det blir ju lättare för gamla mamma att ringa på den istället för på mobilen..inte lika många siffror att slå.

2011-06-20 @ 23:04:56
URL: http://brittsbetraktelser.blogspot.com/
Postat av: skogsnuvan

Man får väl se det som att man tränar sitt förmåga att säga nej vilket jag har svårt med. Nästa utbildning som man borde gå är "Konsten att säga NEJ Jag vet sååååå många kvinnor som skulle behöva en sådan kurs. Jag framför allt.

2011-06-21 @ 09:19:34
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: Maggan

Så där har alla företag som du någonsin har haft en Prenumeration/kontrakt med rätt att ringa. Jag hade en sytidning under en hel del år men sa upp prenumerationen och jisses så de har ringt genom åren. Jag har bett vänligt att de ska sluta ringa till mig för jag vill inte ha tidningen oavsett hur fint erbjudande de än har. Till sist blev jag så förbannad och otrevlig att killen som ringde faktiskt tog bort mitt namn ... hoppas jag, för det var länge sedan de ringde.

Gillar inte att de tjatar så där.

2011-06-21 @ 19:26:24
URL: http://livsglimtar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0