Fm på stan

Lördag på stan-
Torghandeln framför Länsstyrelsen är igång. Denna lördag fanns det tulpaner i mängd.
Kanske vill vi ha lite roligt med Söderbergs bil?
Tulpaner, tulpaner.
Nu är det dags att börja shoppa upp oss på lökväxterna.
Ännu mer tulpaner.
Och snart är det dags för dessa fjädrar.
Förra året funderade jag på att inhandla med ett planteringsbord men de hann ta slut innan jag kom till handling. I år har jag sett att Claes Ohlsson har dylika bord ( alltså inte dynförvaringen i förgrunden)
I år skall jag inhandla mej detta. Tror att det skulle passa bra och också vara användbart.
Dagens lunch med mannen efter morgonens och förmiddagens träningspass.
Så kan det vara en lördag fm på stan.

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Ett sånt där bord skulle jag vilja ha bakom huset. Ser väldigt praktiskt ut, man kan ha redskapen i lådan under.

2011-03-27 @ 09:52:29
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: skogsnuvan

Något man verkligen kan sakna när man bor på landet är torghandel. Tänk att få gå omkring i vårsolen och titta på tulpaner och påskvippor. Härligt.

2011-03-27 @ 13:05:53
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: Ailas

Härliga torgbilder! Vi har också en jättefin torgmarknad varje lördag. Ska bestämt dit nästa gång, tack för påminnelsen!



Vilken färg blev det på tulpanerna? Jag hade nog valt de vinröda, tror jag. :)

2011-03-27 @ 18:26:40
URL: http://ailas.svenskablogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0