Salsa en fredagskväll

Nu skall Herta avslöja en sak.... Hon har gått på Salsakurs en gång.
Det hände sig för länge sedan att nuvarande mannen arbetade i ett sammanhang där en sk kickoff skulle ske. Väl ditkomna fick vi viss tidstypisk utrustning  a ´la Mexico inkl sk vattenflaskor fyllda med för kvällen adekvat innehåll. Vi åt god mat och hade allmänt trevligt. När klockan började närma sig halvelva-elva och viss småtrötthet uppstod hos somliga, då kommer de in. Mannen känner jag då vi mötts och samarbetat i tjänsten. Kvinnan hade jag inte träffat någon gång. De drog igång var och en för sig en salsakurs där vi delades in, män för sig och kvinnor för sig. Jag kom ihåg att det var mycket höfter...
Sen skulle man leta upp sin respektive och börja. I detta sammanhang var mannen och ett par arbetskamrater till honom äldst på jobbet även om  vi då inte kände oss så lasttillårenkomna . Jag kan säga att vi klarade detta hyffsat bra såtidllvida att vi inte gav upp och gick och satte oss utan fortsatte dansa så länge musiken höll på...till skillnad från en del andra.
Nu vet Ni detta. Tyckte detta hörde till ikväll när vi kollar på Let´s dance och det är Abba tema ikväll med mycket bugg och salsa.

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Salsaförsök skulle antagligen bryta ryggen av mig om jag försökte. Du är modig Du!



Vi såg faktiskt programmet. Det var underhållande dans och rätt par gick vidare. Jag kan inte låta bli att hoppas på att Frank vinner.

2011-03-12 @ 08:59:44
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: skogsnuvan

Jag har aldrig dansat salsa men skulle gärna prova för jag gillar det där med höfterna. Nackdelen med att bo på landet är att man har alldeles för långt till kurser. Jag skulle gärna gå på nya grejen Zumba också men som sagt. 20 mil bort är för långt för mig och min fattiga plånbok

2011-03-12 @ 09:34:07
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0