Heej Det är Berit!

Heej det är Berit...
Telefonen ringer:
- Heej det är Berit!
- Jaa Hej!
- Har Du X ( Mannen) hemma?
- Ett ögonblick...
Det visar sig att det är Berit som ringer. Berit och jag är numera ytligt bekanta med varandra. Hon ringer från en handikapporganisation som är en av två organisationer på samma tema. Den andra i samma bransch är mer progressiv dvs mer aktiv på barrikaderna ( om de nu finns kvar, barrikaderna alltså)
Ibland börjr kvinnan samtala med mej om sina produkter. Hon har stöttats för saken skull som har funnits med i sammanhang i den ingifta släkten. Den finns iofs hos båda släkterna men som sagt de andra är mer drivande, tuffare liksom.
Idag ringde den andra organisationen, vilken jag inte pratat med.
- Hej det är Marianne! Har Du X ( Mannen ) hemma?
- Ja visst ett ögonblick.
Jag ångrar mig redan. Jag kollade upp och hon är aktiv i den organisationen i en lite större stad i regionen. Det hade varit intressant att veta hur de arbetar idag, förutom telefonförsäljning då. Tror att även vår familj haft en koppling till dem eller rättare sagt vet.
Undrar vad och om de får något för detta ringande eller kanske om organisationen får något? Det borde de väl få? Vad tror Ni?Tror Ni vi blir lurade? Denna människa fanns ju som ideéllt arbetande. Jag har ju iofs alltid stöttat handikapprörelsen och vet att många förbund kämpar med ekonomin.Många föreningar läggs ner och föreningssverige är inte idag vad det har varit.
Jag gillar inte  telefonförsäljare och vill satsa mina pengar i rätt sammanhang om jag skall vara med. Jag har några fasta som jag tycker är viktiga. Idag var det mannens projekt som ringde. Vad anser Du? Hur brukar Du göra?

Kommentarer
Postat av: Inga M

Jag värjer mig numera för alla telefonförsäljare från olika organisationer. Jag har avslutat Röda Korset och Rädda barnen. De enda som återstår för min del är Läkare utan gränser, de har inte ännu avslöjats med något skumt.

2011-05-24 @ 21:09:06
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: anne

Jag håller mig till Barncancerfonden.

2011-05-24 @ 21:19:46
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Britt

Jag söker hellre aktivt upp de organisationer jag vill stötta än tvärtom.

2011-05-28 @ 19:40:00
URL: http://brittsbetraktelser.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0