När köpte Du Din Nikon?

Mannen och jag sitter vid dagens middag och studerar de reklambroschyrer som damp ner i postlådan idag. Vi förundras över att priserna på t ex kameror har sjunkit rejält i pris. Mannen hittar en Nikon, som kanske skulle duga om man ville köpa en ny kamera (vilket vi fn varken vill eller skall) för 2995:- inkl allt man behöver.
2995:- för en digital systemkamera. 2995:- för en NIKON. Helt absurt skulle vi sagt för 10 år sedan.
Herta funderar lite.
Snart får man sortera ut agnarna från vetet genom att fråga: När köpte Du Din NIKON ?

Kommentarer
Postat av: Inga M

Vanliga kameror har blivit billiga. Jag tog förr massor av kort och satte in i album. Barnen fick var sitt med sig från barndomen. Men nu blir det bara kort med mobilen, kort för bloggen. Och jag gör aldrig kort till album, bara till bloggen. Om bloggen försvinner så har jag inga kort alls kvar. Det är rätt klumpigt förstås.

2011-05-27 @ 05:24:10
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Selma

Det blir mer och mer överkomligt.

2011-05-27 @ 08:49:20
URL: http://frunatmaken.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0