Nu skall det planteras.

mms_img39628 (MMS)

Nu skall det planteras. Impulsköpte fyra plantor häromdagen. Två krusbär och två svarta vinbär a' 19.90 kr styck. Ja det blev verkligen impuls då min plan var att köpa björnbärsplantor till samma summa. Nu hade tyvärr NÅGON shoppat loss på dessa inan jag fick lunchledigt och kunde åka tlll försäljningsstället. Jag satsade då på krusbär som nästan fattas oss och som jag känner ett samhällsansvar för att odla vidare. Plus lite svarta vinbår som ocksä fattas. Tidigare ägare av denna kåk har däremot haft massodling av röda vinbär. Så kan det va! Nu får vi vänta två år på den första skörden.


Kommentarer
Postat av: Inga M

Inte med vinbär och krusbär heller. Jag har utrotat mina nu eftersom jag aldrig gjorde nåt med vinbär och krusbär. Så länge mamma orkade så kokade hon saft men jag vill inte. Krusbärskräm kan jag i alla fall drömma om, det är himla gott.

2011-05-22 @ 16:37:44
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Inga M

Det skulle stå "inte fel med..." i mitt inlägg ovan. ¨Men björnbär är ett strå vassare. Undrar om det funkar i vår odlingszon, 4? Tror inte det?

2011-05-22 @ 16:39:02
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0