Fjärde veckan utan kåldolmar.

img_1956 (MMS)

Nu är vi inne på fjärde veckan som den fräscha mataffären i närheten av min arbetsplats har slut på kåldolmar. Dags att uppmärksamma butikspersonalen i ärendet. Det visar sig att det finns fyra enportionsförpackningari lager! Frågan är var är dessa kartonger då de saknas i kyldisken? Mataffären skulle nu ta hem nya kartonger. Ja jag vet man skall inte äta bara kåldolmar...tat lugnt. Så är inte fallet.  Åter till jobbet om tio minuter efter morgonens komp för gårdagskvällen...


Kommentarer
Postat av: heanku

Jo men klart att du måste göra butiken uppmärksam på kåldolmebristen. Annars får du aldrig några kåldolmar.

Jag har ju lyckats få "vår" butik att saluföra tofu!

Ännu en bloggare med nytt jobb. Så spännande! Hoppas du kommer att trivas och får trevliga arbetskamrater.

heanku

2011-11-03 @ 17:13:53
URL: http://www.heanku1.blogspot.com
Postat av: Inga Magnusson

Kåldolmar är smarrigt, men jag får aldrig avnjuta dem numera. I så fall ensam och det är inte värt besväret.

2011-11-04 @ 23:47:43
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0