60-tal och gamla jeans.

Utställning på NK-villan, 60-tal.

Känner Ni igen någonting som har funnits i Ditt liv?



Jag minns det färgade glaset. Ja Kobratelefonen förståss. Den fanns i mitt föräldrahem i ett par olika färger. Jag köpte en till min man för ett par år sedan.En röd.
Jag tycker att denna modell är så läcker. Jag minns att det var min mors favorit också, länge.
Här känner jag igen brödlådan till vänster. Vi hade en sådan i gult. Kaffekannorna är bekanta, hos oss fanns en snarlik. Ja Bullens korv förståss men den köper vi fortfarande lite då och då.
Bullens korv, en favorit framemot kvällen när vi kommit hem från gymet, tillsammans med en smörgås till kvällstfikat med the´.
Vattenkannan nere till vänster känner jag också igen. En kollega hade en sådan på jobbet i många år. Och dessa röda och orange lampor...
Gamla tidningar. Som den fotbolllstjej jag var så prenumererade jag förståss på Buster.
Porslin vi minns." Agneta från Gefle" ligger nerpackad i en kartong härhemma. Kanske kan man lura på någon den om några år. Brorsan hade den i tallrikar och mamma i kaffeservis.
Brorsans tallrikar
Mammas kaffekoppar.
Två sådana här Lambinofåtöljer skulle funka hemma hos mej...i ett bibliotek. Får bli i mina drömmar.
Skor och strumpor.
Teakbord och Ryamatta. Här känner jag inte igen så mycket.I mitt föräldrahem valde man bort mörka glas.
Mera teak och mera Kobror.
En salladslunch på NKvillans kafé.
Passade på att äta en salladslunch när jag ändå var där i lunchtid.
Man kunde nästan sitta ute men jag valde efter viss tvekan att sitta inomhus.
Sen var det blåbyxans utställning. Jag tog inte så många bilder.
Vad jag gillar detta plagg som fungerar i de flesta sammanhang...i varje fall som jag rör mig i.
Mitt favoritplagg var Wrangler, i ungdomsåren. Fick spara och betala själv minns jag. De kostade för mycket.
Det fanns andra sorter också.
Så här ser huset ut sett från Nyköpingshus och åpromendaden.

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Så himla mycket fint! Gillar verkligen 60-talsinredning.

2011-11-10 @ 15:57:35
URL: http://www.vadagstroll.nu
Postat av: anne

Kul!



Det där porslinet ger mig rysningar, vet inte om "knäppskallen" jag var tillsammans med hade sådana...



Jag hade Lee-jeans och Puss&Kram. :) Fast Puss&Kram var 1973 det.

2011-11-10 @ 20:14:36
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag lovar att om Du kommer hem och fikar hos mej någongång skall jag inte in på vinden och rota fram gammalt porslin.

2011-11-10 @ 20:47:08
Postat av: Inga Magnusson

Det här är roligt, jag har kollat varje bild i detalj! Vattenkannan har jag fortfarande, den är ärvd efter mamma men min är grön, stringhyllan också. Jag hade Lee, Wrangler hade för stor bak för mig, det blev pösigt. Och så Gul o Blå jeans, vad nu det var för nåt. Askfat var stort också, det skulle ju stå framme överallt och se fint ut, så de var föremål för designers ambitioner. Nu är det länge sedan jag såg ett askfat, ingen tillverkar längre kan jag tänka mig.

2011-11-10 @ 22:49:04
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Anonym

Inga: Ja askfat verkar att ha varit populärt tidigare. Minns när vi skulle bilda gemensamt bo så hade vi 11 stycken och var inte rökare...? Ärvda förståss bl a Stig Lindberg som gavs bort på loppis. Har några kvar bl a ett inköpt till förmån för Rädda Barnen (!).

2011-11-11 @ 09:16:54
Postat av: Selma

Dottern har mina föräldrars stora Stringhylla. Efter flytten ska den upp. Då ska jag åka dit och bara njuta av att titta på den.

2011-11-11 @ 13:21:08
URL: http://frunatmaken.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0