Sista arbetsveckan.

Nu har jag jobbat sista arbetsveckan på mitt jobb där jag varit i mååååååååååååååååånga år.
Närmaste arbetsgänget hade fixat mat, lammfärsbiffar med goda tillbehör. Smet in och såg att det stod några lådor i vårt konferensrum när ingen såg.  Kom helt av mej och tog inga bilder därefter, var inte i form för  fotografering. Det är både glädje och sorg med arbetsbyten.
En jättefin orkidé eller egentligen flera stycken fick jag också.Vet inte om den kommer att finnas hemma eller på mitt nya arbetsrum ännu?
Precis min färg ( gissa vilken?)
Jag har städat skrivbordet. Ni får se ett snarlikt skrivbord. Fd arbetsrummet vill inte vara med på bild.
I ett annat arbetsrelaterat forum skulle det också tackas av. Denna gången var vi några fler.
Ett par kakor av typen morotskaka måste tillverkas. Denna blev kvar hemma när jag ändå var i farten.
Den med finaste ytan hann ätas upp innan kameran kom fram.
Fin present fick jag också. I min färgskala. Min närmaste chef kan mina färger.
Visst är den fin. Och jag som gillar glas från Kosta, från min mammas Småland eller i varje fall i närheten.
En kollega på jobbet hade inga kontanta medel på sig vid tiden för insamlingen. Han skickade med en "använd"Trisslott. Allmänt skratt utbröt i lokalen innan jag såg att den var öppnad /sprättad. Jag kunde om jag ville vid tillfället idag byta ut denna mot kontanta medel alternativt plocka ut två nya lotter.
Och detta kort fick jag från mina kollegor. Skulle beskriva mej och min intressesfär tror jag. Baksidan får Ni inte se.

Jag hann också med en sista gång på lunchhaket. Veckans rätt för mej blev Kebab.

Kommentarer
Postat av: ☆ Fru Eriksson

Oj,oj inget dåligt du...

Skrattade lite åt Trisslotten :)Blev sedan lite konfys för...våra bloggar är rätt lika ♥ /Kram

2011-11-18 @ 17:33:31
URL: http://frunsblogg.blogspot.com/
Postat av: Inga Magnusson

Jaha, Du har alltså jobbat med katter. Kunde jag inte ana! ;-)

2011-11-18 @ 18:54:16
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Selma

En gång fick jag en färdigskrapad nitlott i julklapp. En av de få julklappar jag verkligen minns.

2011-11-19 @ 08:27:42
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Anonym

Du såg väl Selma att det var vinst på denna lott.

2011-11-19 @ 09:31:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0