"Detta lilla avsnitt av världen"

Detta lilla avsnitt av världen
Fick just ett meddelande att den bok jag beställt är något försenad...Bokens titel " Detta lilla avsnitt av världen" kanske ger en föraning om att här handlar det om den lilla världen, för övrigt den lilla världen i min pappas Jämtland. På Bokus hemsida beskrivs boken så här : "" Vintern i "Södra Norrlands Kustland, Inland och Fjälltrakter" är lång och hård. Människorna blir likadana. Det hindrar dem inte från att lika oväntat som vintern, ge vika för sommaren med varma känslor och äkta kärlek. 
Skrapar man på fasaden spelas prov på de sju dödssynderna upp.""
Författare är Berit Källström.


Kommentarer
Postat av: Selma

Det är en underbar avkrok det där.

2011-10-18 @ 20:56:17
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: skogsnuvan

Naturligtvis har jag redan läst den. Den har fått recentionen som lite dyster och negativ men den som skrev det har nog bara varit här i juli då allt är sol och glädje. Den är verkligen precis som det är. Känner igen både personer och hur det är att leva här på glesbygden och se hur allt förfaller undan för undan. Den är verkligen sann och väldigt bra. Hör av dig när du läst den så jag får höra hur du tycker

2011-10-19 @ 16:55:08
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0