Skördefesten dag 2, Öland 2011.

Mitt emot Borgholms slottsruin hittade vi denna ruin, speciellt för Skördefesten.
Nu har vi kommit till Solberga gård.
01_solberga
Solberga gård ligger alldeles utanför Köpingsvik, 5 km utanför Borgholm. Här händer det massor under skördefesten.
Försäljning av frukt och grönt av mången sort.
Sättvitlök till höger i bild.
På Solberga serverades Pumpasoppa eller lamkorv. Vi tog både och fast inte båda två?
Pumpasoppa
Lammkorvskön.
Pumpaodling
Stressless
Sötingar
Och sen F;ra Tr'dg[rd
Galleriet vid G'stgivareg[den i S;dvik.
M[nga gallerier och konstutst'llningar finns det p[ :land under sk;rdefesten.
Det b;rjar m;rkna
Extra arrangerade utedass helgen till 'ra.
Denna konst helt underbar. Vill ha dessa bilder hemma.
Helt underbara. Passar s'kert hemmavid.

Kommentarer
Postat av: TT

Åh vad fina bilder!! Hade tänkt oss dit men fick ställa in eftersom vi måste åka till Norge nu men nästa år så. Dina bilder har övertygat mej!!

2011-10-04 @ 22:44:50
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Suss

Du längtar till min stad mellan varven, men när jag ser alla dina ljuvliga bilder önskar jag att jag fick vara på skördefest på Öland. Så mycket fint och gott!

2011-10-05 @ 10:52:57
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Lisa

Så häftigt! Det blev en tidsresa för min del att se på dina bilder. Jag var i Södvik i fjol! Var mycket sugen på någon av blomstertavlorna i det lilla galleriet.

Det är något visst med skördefesten och konstnatten är magisk!

Kul att du tittade in hos mig, förresten! Då hittade jag ju dig = )

Hälsar Lisa

2011-10-07 @ 21:45:36
URL: http://lisaintehwoods.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0