Hjälp, vad händer?

Först kom Bon Prix, varför vet jag inte. Sen tvingades jag rekvirera en produkt från Ellos och därmed fick  jag en katalag och i samma veva kom  Jotex-katalogen...köpte gardiner där en gång när jag bildade hem på tidigt 80-tal. Ikväll unnade jag mig en avkopplingsstund framför TV:n men ändå inte tittandes tillsammans med kaffe på maten. Jag har nu plöjt igenom katalogerna och jag har hittat så mycket snyggt!!!Hjälp! Jag blir livrädd. Jag är alltså inte rädd för att jag skall shoppa loss. Nej där finns ingen oro. Vad som skrämmer mej är att jag fann så mycket som skulle kunna passa, mej. Och det har jag inte tyckt på många år.
Sen kom jag hem med några klädtrasor idag. Behöver reinvestera men har varken haft tid, lust eller ork men jag vet att jag måste.
På flash hittade jag en cardigan i en brun kulör jag bara måste ha och en jumper-topp-eller vad det heter att ha under i marinblått, kanske behöver jag komplettera senare med en vinröd också...
Min man och livskamrat och den som alltid vågar möta sanningen i våra samtal såg roat ut när jag plockade upp plaggen. Jag hade dessförinnan berättat om katalogerna och mitt konstaterande att där fanns mycket snyggt och användbart. Han sa i lågmäld ton medan han log kärleksfullt emot mej att det var jag som hade ändrat mej, inte katalogerna. Han sa också att det var tantvarning på plaggen jag nyss köpt idag men han förstod att jag köpte dem då de var väldigt sköna ( diplomaten).
Behöver jag vidtaga några ytterligare åtgärder?

Kommentarer
Postat av: Selma

Jag minns en fasansfull insikt en gång när jag var på Domus klädavdelning där jag bodde förr och hittade snygga kläder. Jag var tvungen att tvinga med mig dottern för att göra en verklighetskoll. Var det som de bytt inköpare eller hade mor blivit tant?

2011-09-20 @ 08:20:30
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: skogsnuvan

Tantvarning ja det kan man ju tycka men nu är det ju så att du börjar bli tant och för den delen så har unga flickor mycket kläder nu som verkligen satt på riktigt gamla tanter förr i tiden så egentligen så är du väl modern om du kör med tantkläder.

Jag lever mitt liv i träningsoverall nu för tiden och någon varm fliströja och gummistövlar. Så är det när man är ute hela dagarna.

2011-09-21 @ 16:19:52
URL: http://skogsnuvanbloggagratis.se
Postat av: Inga Magnusson

Hmm kolla på nätsidor efter en ny man kanske? Äsch, jag bara skojar!



För min del så är modet helt kass, jag passar inte i volanger och spetsar, fast det är fint på andra.

2011-09-21 @ 22:59:55
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Anonym

Inga: Kanske var det inte volanger och spetsar som jag fastnade för.

2011-09-21 @ 23:18:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0