Älskade pelargoner!

Vi var på blomsterlandet idag, för att köpa pelagoner.
Var och köpte pelargoner tidigare idag. Två som skall transporteras till en äldre anhörig inklusive som mannen tyckte passande kruka, :),  och två som skall trivas här hemmavid. Dessutom fina påskliljor till en av gravarna och lite bra att ha saker till mannen...mossmedel och någon "kräm" för att reparera äppelträden.
Dessutom stod en dam från pelargonsällskapet vid ett bord och sålde av henne uppdrivna små sticklingar. Vi handlade lite av henne också.
En dam från pelargonsällskapet stod och sålde av henne uppdrivna sticklingar.

Den till vänster kan man klippa som ett bonzaträd sa hon varpå mannen snabbt bestämde sig för denna stickling.
Basilika letade jag efter i går fredag i vår närbutikl Ibland har dom det men inte igår. Ingen förrätt igår alltså.
Påskliljor till en av gravarna...ja inte alla dessa förståss.
Bäst att gå till kassan. Kan bli massor av växter med sig hem för Herta och mannen annars.

Kommentarer
Postat av: vandrar

I mitt enligt mamma "stackars" blomfattiga hem, har jag i varje fall ett par Pelargoner som lyser upp.

2012-04-22 @ 10:43:13
URL: http://vandrar.wordpress.com
Postat av: Hanna Skattberg

va gärna med och tävla på min blogg:D

2012-04-22 @ 17:24:40
URL: http://hannaskattberg.myshowroom.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0