Älskade surströmming!

 
Herta hade handlat tidigare i veckan.
 
 
Idag blev det Röda Ulven som serverades.
 
 
Vi hade Västerbottenspaj också om någon skulle banga.
 
 
Surströmming
Mandelpotatis
Röd lök
Gul lök
Västerbottenspaj
Västerbottensost
Tomater
Mjukt tunnbröd
Hårt tunnbröd
Dill
Gräddfil
 
 
Våra vänner tyckte att det inte var så tokigt. Mannen hade smakat en gång tidigare men tog lite försikigt. Kvinnan aldrig men visade sig väldigt positiv och tog mera ganska omgående. Riktigt roligt att kunna förmedla detta goda till dem.

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Allt utom själva strömmingen ser väldigt gott ut! ;-)

Svar: Kvällen gick över förväntan. Gästerna åt och tog för sig. En av gästerna, kvinnan som ville så gärna pröva, var så nöjd. Det kändes bra när hon gick hem.
Herta bloggar

2012-08-26 @ 05:56:57
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Suss

Tur att jag nyss har ÄTIT suris, annars hade jag blivit grön av avund efter detta inlägg.
Det var likadant på festen vi var på, tomater, creme fraiche, ost o dyl. Jag håller mig till strömming, mandelpotatis och lök, det är det bästa. Vi kanske ska ses över en burk någon gång???

Svar: Ja vi har ju pratat om denna burk. Kunde vara trevligt. Man får ju sålla ut agnarna från vetet när det gäller surisar. Inte många som klarar gallringen. Kvällen var så trevlig. Tänk god mat en hel kväll.Man plockar och äter och så klart efterrätten också förståss.
Herta bloggar

2012-08-27 @ 19:15:54
URL: http://leontina.blogg.se
Postat av: Mia

Mandelpotatis, yes, yes. Surströmming, no.no.

Svar: Det beror väl på hur man äter och med vad, och vad detta har för betydelse. Jag sa Nej en gång för länge sen men människor kan förändras:)
Herta bloggar

2012-08-28 @ 14:19:14
URL: http://miatankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0