Lägg ingenting i kylskåpet på hotelrummet.

Som sagt, jag har varit med några år. Jag har bott på hotell många gånger men detta papper har jag aldrig sett. Inte så kul kanske. Det finns liksom plats i kylskåpet eller om du vill kalla det minibar även för annat, eget som man kanske vill ha med.
 
Herta och mannen hade kollat innan att detta hotellrum hade kylskåp dvs minibar. Vi väljer bort hotellrum som saknar detta av olika specifika skäl.
 
Anledningen, ja enligt en av våra trevliga reseledare som jag pratade med var anledningen att en hotellgäst, för modligen svensk eftersom vår reseledare kände till detta, hade varit så klantig att han kastat ut allt ur minibaren och satt in sina egna förnödenheter där. Tokpellar dyker upp ibland men ack så tokigt det kan bli där de har dragit fram:)

Kommentarer
Postat av: Freedomtravel

Fast så opraktiskt. I Kanada hade jag inte överlevt om jag inte fått ha min juice och mina yoghurtar i kylskåpet. Hotellfrukosten kostade 180 pix/person och det kunde man ju inte hålla på med i en dryg vecka... ;)

Svar: Kontaktade hotellreceptionen ang detta. Helt galet.
Herta bloggar

2012-08-10 @ 20:53:39
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: anne

Det låter ju inte klokt! Jag hade nog stuvat in det jag behövde stuva in och hade inte varit särskilt imponerad om det försvann.

Svar: Jag blev liksom inte imponerad alls utan hade ett seriöst samtal med hotellreceptionen. Har inte vikt ut detaljerna här på bloggen om varför behovet av kylskåp fanns. Har däremot gjort det till personal och till repr för reseföretaget.
Herta bloggar

2012-08-10 @ 21:27:10
URL: http://annnne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0