Det är grönt ute och det regnar.

 
Vaknade 07.35 men vände på kudden och försvann bort igen, i drömmarnas värld. Klockan 09.oo väcker mannen mej och undrar samtidigt hur länge jag skall ligga och dra mig idag? Kan ju inte jag svara på i den situationen. Ute har det regnat. Sätter senare igång och drar ut taket på altanen och torkar av allting. Nu vill jag vara ute. Klär på mig en filt och går ut och äter frukost. Man skall äta frukost ute när jag har semester förklarar jag för min man som sitter inne framför Tv:n i sin gammla morgonrock med sin gröt.  Tog mej igenom frukosten i sommarklänning samt en stor fleecefilt. Allt går om om man bara vill. 
 
 
Tänkte gå ut efter frukosten. Hade förvarnat mannen om detta igår kväll. Sen kom regnet, igen. Detta är inte roligt. Men jag hade rullat ut altantaket!  Började gräva i frysen och tänka lunch istället. Får bli en firre. Sonen är hemma och då vill Herta vara mamma. Nu sitter jag här och kollar på fyran och får tips om hur man designar en jordgubbstårta...
 

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Himla bra bildillustration på sommarens väder; det måste ju sitta en illvillig typ där och skicka ner allt det blöta på oss.

Svar: Gräsligt väder, bedrövligt och eländigt har det varit i sommar. Men ibland tittar solen fram. Det får mig att tänka på Alfons Åbergs mamma.
Herta bloggar

2012-07-17 @ 09:02:06
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0