Jag har en liten moster som heter Ingeborg...

Nu har jag ingen moster som heter Ingeborg men jag har en moster 92 kvar i livet och hon kom spontant förbi på ön dag. Hon kom resandes på en dagsutflykt tillsammans med sin syster 88, skjutsandes av sin son tillika min kusin. Jättekul var det. Herta plockade fram sitt gamla kaffeporslin eller rättare sagt thékopparna som rymmer lite mera kaffe. Jag har köpt ihop detta porslin på Traderian. Jag hade någon liten kaffekopp kvar och någon tallrik men idag har jag lite mer. Sorten heter Rosamunda och tillverkades av Rörstrand från slutet på 50-talet och 6 år framåt. Det visade sig att min morfar som köpt detta porslin som gåva till mina föräldrar också köpt detta till min moster som är gift med min morbror. Kusinen min kände igen porslinet från tidiga år. Kul tycker jag. Någon som stött på Rosamunda?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0