Ut på öns grusvägar.

 
Idag var det dags att ta med mannen eller om det var han som tog med Herta på en cykeltur. Ja tur och tur, närmare 2 mil var det som vi cyklade eller mer exakt 18 km. Först träffade vi dessa inklusive deras bruna familjemedlemmar.
 
 
Sen kom vi till havet. Herta och mannen tycker om att cykla utmed denna kustemsa. 
 
 
Idag var det många som var ute och åkte, joggare, cyklister, bilar,motorcyklar och husbilar, ja alla, även om denna bild lyckades bli utan annat folk.
 
 
Vyerna talar för sig själv.
 
 
Kan ni gissa vad detta är för någonting?
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: anne

Vackra bilder och scener! Även om jag nu inte alls "föll" för Öland vid mitt (hittills enda) besök så är ju dina bilder väldigt vackra!

Det står mangel på den rostiga mackapären, men är det en mangel? Eller är det en sån där "blöt tvätt-pressare" som fanns på tvättmaskinerna för länge sedan?

Sv. "Inte kommit så långt"- med vad? Dammsugning eller städhjälp? Om det är det senare så kan jag rekommendera henne som kommer till oss; hon städar snabbt och minst lika bra som jag själv OCH så är hon så diskret, jag behöver inte ursäkta mig för hur vi har det, de gånger vi inte har plockat undan. Eller något annat.

Svar: Intressant. Problemet med ställningstagande till städhjälp ligger inte hos mej. Kanske skall vi språkas mera om detta vid tillfälle.
Herta bloggar

2012-07-23 @ 18:33:53
URL: http://annnne.blogg.se
Postat av: Eva Trillian

Vilken skön väg. Alldeles vid havet. Ser ut att ha varit en underskön tur :)

Svar: Kan rekommendera denna. Sträckan mellan Äleklinta och Nyerums raukar. Vi har åkt på en delsträcka däremellan.
Herta bloggar

2012-07-23 @ 19:19:46
URL: http://provtyckningar.blogspot.com/
Postat av: Inga Magnusson

Vilka fina bilder! Vatten är härligt på sommaren! Och cykel är inte fel. Vi är ute och cyklar flera gånger i veckan nu för att motionera både oss och hundarna.

Svar: Ett fint sätt att komma nära omgivningarna.
Herta bloggar

2012-07-28 @ 08:02:20
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0