Efterrätten kommer sent.

 
Brukar köpa lunchmat på ett av stadens äldreboende nära mitt jobb. Ibland bara. Gott men inte alltid speciellt nyttigt. Mycket fett i maten, i såsen, i allt men gott kan det vara ibland. Bara man inte åker bil till jobbet om man säger så...Många före mig i kön, mestadels sk pensionärer och då främst männen ber att få undanbe sig grönsaker till maten. Jag ber däremot istället att få de grönsaker som framförvarande män tackar nej till. Därför blir mina rätter extra grönsaksmässigt välfyllda. Hur skall de annarr bli av med det gröna? 
 
Till efterrätternna ingår dock alltid efterrätt av olika sort. Ofta kräm förmodligen gjord på pulver. Ibland tar jag en portion men inte till lunchen utan som mellis innan jag tänker cykla hem. Piggar upp mej i huvudet och bensin till kroppen. Tänkte Ni ville se hur pensionärsefterrätterna ibland ser ut.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0