Trädgårds-Bosse och mördarsniglarna.

Efter lunchen och fönsterprat ville Herta förståss ha kaffe. En rejäl PEABmugg är aldrig fel. Gott kaffe var det också förståss. Plötsligt känner vi igen en röst....ja visst jag, Bosse skulle ju komma till mässan och prata.
Å han har ju hatten på sig, Bosse med sina trädgårdstips. Just nu när Herta är igång och plåtar honom pratar han om hur man förgör mördarsniglar. Man skall gärna ut och plocka dem nu på vårarna innan de börjar komma loss och bli så många. Ser vi äggen ligga i gräsmattan skall vi trampa sönder dem och gärna spola ner dem på toan sa han.Han sa tre saker om hur man tar död på levande stora rejäla mördarsniglar också men detta minns inte Herta så pass att hon kan redogöra för detta tyvärr.
(Detta inlägg får Ni läsa mitt på dagen på torsdag, förbokat när det skall kunna läsas, så ingen tror att jag bloggar under arbetstid.)

Kommentarer
Postat av: skogsnuvan

Det finns vissa fördelar med kallhålet och blåshålet Fisksjön. Inga mördarsniglar eller fästingar.

2012-03-19 @ 18:03:55
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: Inga Magnusson

Hmmm knepet att ta itu med stora levande mördarsniglar är inte så aptitligt; gå ut tidigt på morgonen och klipp huvudet av dem!



Isch! Vet inte om jag skulle klara av det men man kanske förhärdar sig om man är illa drabbad.

2012-03-20 @ 04:17:26
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0