Jag orkar inte mer.

Jag orkar inte mer sa Bosch.
Jag orkar inte mer, sa Bosch, tvättisen hemma hos oss. Han har sagt så flera gånger och tvättisdoktorn har varit härhemma många gånger. Om Ni visste vad vi betalt för att Bosch skall må bra.
Men nu får det vara bra. Nu har vi tröttnat på alla småfel och inte nog med det, framförallt större eländé som Bosch drabbas av. Nu skall han lämna oss och flytta till någonstans jag vet inte var men vi hoppas förståss han blir väl omhändertagen och sönderplockad så han inte bara läggs på ett berg av  vitingar.
I garaget står en ny kamrat, Samsung. Det kan ta ett tag för mannen läser bruksanvisningar. För den som känner mannen vet att bruksanvisningar är allvarliga saker som man inte hastar över hur som hellst. Hellst läser man dem i soffan, ordentligt, gärna i Hertas sällskap och diskuterar intressanta aspekter på aparaturen det gäller.
Samsung skall också tydligen utnyttjas maximalt. Herta har skurat tvättstugan och kollar nu som paus på TrädgårdsTVprogram. TV4 har en programidé där ett gäng åker hem till olika grupper och föreningar och sammanhang och hjlper till att fixa till deras utemiljö. Har nyss tipsat goda vänner som jobbar med ett projekt om detta. Fast kanske är det försent att anmäla sig nu, men till nästa säsong.

Kommentarer
Postat av: Beate

Säg som så: Om du blir lika nöjd med din Samsung tvättmaskin som vi med vår TV och läsplatta av samma märke så blir du riktigt nöjd:-)

Glöm inte att döpa tvättmaskinen till nå't "vettigt", annars går den sönder tidigare. Så gör vi med våra pryttlar;-)



Läste ditt inlägg om fotboll längre ner. Alla minnen som handlar om fotboll är ljuva minnen. Just straffsituationen väckte ett härligt minne hos mig. Jag var ju målis. Å i en cup mötte vi ett lag som låg två divisioner högre upp. Oavgjord vid full tid. Det blev straffläggning. Fortfarande jämt, då bara en spelare av varje lag återstod att slå straffen. Den ena var jag. Jag satte den mot all förväntan. Sedan så tog jag deras sista straaff och vi gick vidare i cupen. Oförglömligt:-)))) DS

2012-05-28 @ 21:55:25
URL: http://bp-computerart.blogspot.se/
Postat av: Anonym

Visst skall han få ett namn, för det är väl en han som står i garaget?

2012-05-28 @ 22:43:51
Postat av: Inga Magnusson

Undrar just vart alla gamla hushållsmaskiner tar vägen? På soptippen i Årjäng står liksom en hel kyrkogård av dem.

2012-05-29 @ 07:12:07
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0