Shopping, nostalgitripp och Saab.

 
Som sagt idag ville mannen att vi skulle titta på en jacka till Herta. Herta själv har inte så bråttom med detta.Hon tycker att hon har kläder att ta på sig även om de har några år på nacken. Herta konstaterar ofta på morgonsidan att vad skall hon ha idag osv. Mannen tycker kanske att det räcker och att en viss förändring måste ske, nu när Herta har bytt jobb också, tillägger han. Ok då Herta följer med på en sväng. När vi väl kommit fram till Stadiums outlet så hittades det något men om det kanske jag berättar en annan dag. Herta gjorde en kupp mot mannen också men om detta återkommer jag.
 
På väg dit, genom köpcentret så såg vi att stadens Automobilförening hade en utställning. Och Herta som är uppvuxen i en familj med den smarta bilen framför andra, SAAB blev alldeles nostalgisk. Klart vi gick in och tittade. Den här Saaben här ovan har fixats till hela tiden. Visst är den läcker.
 
 
Herta blir impad.
 
 
Visst är de fina.
 
 
 
 
Kolla ratten.
 
 
Kolla Saab Sonett bakifrån. Man tryckte på en knapp och sen öppnade sig bakluckan. Där fanns en glasruta som gjorde att man såg allt uppifrån. Så häftigt men också praktiskt.
 
 
En gammal Ambulans.
 
 
 
 
Puch automat. Själv hade jag en röd Puch Florida.
 
Lite lagom bilar.Det fanns ett antal till som jag inte har på kort.
 

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Gamla bilar är som smycken! Jag hade också moped, en Crescent inköpt år 1965, himla fin. Det var ett måste för oss sombodde på landet.

Svar: Härliga gamla moppar. Länge sedan man körde en nu
Herta bloggar

2012-10-29 @ 09:18:43
URL: http://Inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0