En allt gladare kund inne i provhytten.

 
Om Du vill gå ner i vikt så handla jeans på Åhlens. Jag fick en smärre chock när jag var där senast. Kollegan och jag hade rekat lite, köpt en vinterjacka att ha på jobbet eller mera i jobbet kanske man skall säga om mitt jobb. Ja till och från också då förståss. En annan dag var vi ute och powervalkade och kollegan tyckte vi skule ta en sväng in och kolla på byxor. Jag hann inte prova den gången men kunde konstatera att det fanns snygga orange mancheserjeans till salu. I fredags var det dags att bege sig ut i city på lunchen. Tog mig in på Åhlens damklädesavdelning - finns mest bara damkläder förövrigt. Herta tog med sig två storlekar in i provrummet. Ganska snart förstod hon att hennes vanliga storlekar kunde hon inte ha. Hon provade med en storlek mindre. Även denna satt alldeles för stort. Där stod Herta i trosorna.Inte orkar man ta på sig vanliga jeansen inkl skor och allting och bege sig ut i butiken och leta andra storlekar. Nej det struntar man oftast i och går därfrån.
 Denna gången försökte och lyckades också Herta att tillkalla en säljare som gladeligen hämtade en storlek mindre ärn den mindre av de storlekar som Herta redan hade i provhytten. Äntligen tänkte Herta men vad tror ni händer med denna storlek? Den satt inte uppe, den heller. Herta behövde ånya påkalla säljarens uppmärksamhet. Kantänka att det kan vara roligt att hela tiden hämta mindre storlekar så där åt en kund och se kunden bli gladare och gladare. Satt en aning löst men det finns ju gränser. Skulle detta stämma pratar vi storlekar innan graviditeter intog Hertas liv vilket inträffade för många många år sedan. Så vill ni känna glädje, gå till Åhlens! Oj då detta blev nästan som reklam vilket ju inte var tanken.
 
 
Nu ser ni förståss vilka färger som det blev.

Kommentarer
Postat av: skogsnuvan

Det värsta att prova är just jens så jag förstår dig men är det för stort får man väl vara glad ändå. Ännu galnare när man tar med flera storlekar som är för små. Jo föresten visst är det bakstugan nere i svackan vi bakar i.

Svar: Tyckte att jag kände igen den.Kommer snart att försöka se den igen, lite snabbt.
Herta bloggar

2012-09-11 @ 13:35:53
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: britten

Snygga.....och va roligt

Svar: Fast lite stora är nog Åhlens kläder.
Herta bloggar

2012-09-11 @ 19:43:40
URL: http://glitteroga.blogg.se
Postat av: anne

Har du gått ner massor i vikt eller är Åhlens storlekar stora? :)

Svar: Jag vet inte riktigt. Blåjeansen var inte lika mycket skillnad. Minns inte om jag bloggat om ofrivillig LCHF i somras.kanske borde jag göra det. Men även om storlekarna är stora så är det kul.
Herta bloggar

2012-09-11 @ 19:45:47
URL: http://annnne.blogg.se
Postat av: anne

Självklart! Det ger inticament!

Svar: Tänker checka på Åhlens nu ibland när man är i stan och kan reka. Idag skall jag f.ö ner och kolla hösttrender. Kanske på väg att bli tant.
Herta bloggar

2012-09-15 @ 09:41:55
URL: http://annnne.blogg.se
Postat av: TT

Jahaa, måste jag gå till Åhléns på lunchen imorgon. Dessutom praktiserar plastdotra där så jag får lite rabatt... vilken lycka! Både smal och rabatterad!! :)

Svar: Du får rapportera hur det går.
Herta bloggar

2012-09-18 @ 22:18:30
URL: http://tyratok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0