Clas Malmberg från Svenska kyrkan.

 
 
Jag fick nyss ta emot följande telefonsamtal från ett okänt mobilnummer. En man i en något yngre ålder sa följande: 

- Hej! Jag heter Claes Malmberg och jag ringer från Svenska kyrkan. Jag undrar om du har betalt bla bla bal...
- Ja hej ( vad sa du)
- Jo hej, jag heter Claes Malmberg och jag ringer från Svenska kyrkan. Jag undrar om du har betalt in din kinamat för förra året?
- Nej tyyyyyyyvärr, det har jag inte, har du gjort det svarade jag. Helt plötsligt hade Claes lagt på. :)

När jag kollade vem som stod för abonnemanget framgick det att telefonen hörde hemma hos en kvinna i Åtvidaberg. Undrar hur många det är som har busringt någon gång. Jag tyckte samtalet var ganska kul.

Kommentarer
Postat av: kyrksyster

Kunde ju varit kul om det funnits nån stuns i skämtet. Men jag är väl lite kräsmagad vad gäller humor...

Svar: Ash, jag tyckte mer själva grejen med att ringa var kul. CM tillhör inte mina favvo kanske men allt var så dumt så det var kul.
Herta bloggar

2013-01-03 @ 21:55:29
URL: http://kyrksyster.wordpress.com/
Postat av: Inga Magnusson

Du kanske kommer med i något teveprogram nu! Fast det där med kinamat fattar jag nog inte liksom vitsen med.

2013-01-05 @ 12:03:31
URL: http://Inga.blogg.se
Postat av: Britten

Ja det var så dumt så det var roligt...

Svar: Äntligen någon som har humor:)
Herta bloggar

2013-01-08 @ 22:37:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0