Hälsningar från Öland

Herta har semester. Helt avkopplad är hon inte men hon hoppas på besked som gör livet mer lättsamt. Innan hon får det kommer hon att vara lite disträ. Hon väljer dock att lägga upp lite bilder från solen och vindarnas Ö. Med hälsning.
 
 
Sommarens första mjukglass. Så god. Inköpt på torget i Borgholm.
 
 
Kaffe är ett nödvändigt gott som behöver inmundigas tätt som oftast när sommaren är som bäst. Här på cafet i Bredsätra på Ölands Östra sida. Jag har en hel del funderingar förresten.
 
 
Vad är det som gör att vi tycker så mycket om dessa sittgrupper, placerade ute på våra gräsmattor här och var. En ynnest är det att ha lyckats förskansa sig en gammal sittgrupp liknande de på bilden.
 
 
Jag kan börja med att berätta att själv äger jag ingen stol av denna modell. Däremot tycker jag om att sitta på cafeér som har liknande stolar och bord. De skall vara vita, gärna vara placerade på gamla gräsmattor i gamla trädgårdar där det är lite enkelt, inte så tjusigt med raka linjer, ja ni vet. 
 
Men denna stolen? Den är ju inte sittriktig. Eller är den det. Man sitter liksom lite bakåtlutad. Kanske är det vilsamt? Undrar hur personen som ritade och utvecklade denna grupp tänkte. Någon som vet?
 
Vad tycker du om dessa möbler? Berätta! Själv tänker jag på svensk sommar med sol och bad, hallonsaft, mammas vetebullar och mycket tid till sommarens fröjder. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Skogsnuvan

Kanske är det barndomsminnen som kommer upp när man ser dom här fina stolarna. Vi hade sådana när jag var liten som stod på gräsmatta och jag tycker dom är såååå fina. Annat än plaststolarna som man har numera men jag minns inte att dom lutade så men kanske gjorde dom det.

2013-07-20 @ 08:05:31
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: Freedomtravel

Jaså, du är på Öland!? Precis där på torget i Borgholm var vi igår! Idag kommer vi dock att lämna Öland för att långsamt rulla uppåt mot Stockholm igen...

2013-07-20 @ 09:26:02
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: Herta

Anita: Vi satt väl inte bakåtlutade förr i tiden:)
Freedomtravel: Lustigt att vi var på torget samtidigt, förmodligen. Vi åt lunch där, på Hmla Gott.

2013-07-20 @ 12:40:50
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se
Postat av: Inga M

Jo men visst är de här möblerna nostalgi! Vi hade såna i bersån hemma och där serverades ofta jordgubbssaft och bullar. Men våra utemöbler var praktiskt gröna.

2013-07-21 @ 06:57:58
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0