10 mil runt Motala = Tjejvättern!

 
 
 
Måga tusen tjejer var det som gav sig ivän och hän i lördags. Klockan 08.10 startarde vi och gav oss iväg. För mej som har arbetat i dessa bygder för många år sedan var det extra roligt att cykla denna svängen.
 
 
Tre stycken fullservicedepåer fanns det där vi stannade till för en paus. 
 
 
Klättrandes upp på höjden vid Omberg och sen cykling igenom vacker skogsnatur och sist bokskog där vi åkte fort och knappt hann se.
 
 
Vyerna bortsett från döda tallen.
 
 
 
 
 
Och in i Motala 
 
 
Som vanligt känner vi inte igen oss själva.
 
10 mil har vi nu klarat av. Tiden 06.04. Jag berättade för sonen att vi av denna tid skall dra av 45 minuter avseende paus men det skulle man inte. Återhämtning behövs och ingår i loppet sa sonen:) 
Då kan man lägga Tjejvättern till agendan också.
 

Kommentarer
Postat av: Skogsnuvan

Vilken modig kvinna du är. Jag ser med fasa på högen av cyklande kvinnor och minns när jag cyklade tjejtrampen i Stockholm för länge sedan. Kärringar som skrek och svor på varandra, snålblåsen som ven och regnet som piskade. Med livet som insats bestämde jag mig för att aldrig mer ska jag vara med på något sånt här tok

Svar: Här var det inga vassa armbågar eller annat otrevligt. Alla var vänliga. Hörde inga svordomar och efteråt hörde vi att det inte varit några trassligheter direkt heller.. Testa du det nångång. Så rolig och så mycket härliga människor ut på den svenska landsbygden runtikring Motala med vatten och fina landskap.
Herta bloggar

2013-06-10 @ 18:08:21
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: Inga M

Roligt att stämningen var god! Du imponerar med din energi och håll igång med cykel och annan nyttig rörelse. Jag måste ta itu med mig själv därvidlag.

Svar: Vad finns det för val?
Herta bloggar

2013-06-13 @ 08:28:32
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: britten

å va härligt ..och roligt
Blir nästan avis

Svar: Klart det var kul.
Herta bloggar

2013-06-15 @ 04:23:41
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Suss

ÅÅÅÅÅÅHHHH, vad jag är imponerad! Du är otrolig, hann fotografera också. Bra gjort!

Svar: En rolig dag, tjejvätternsdagen. Så mycket endorfiner som vi fick. Men nu har vi gjort detta:)
Herta bloggar

2013-06-16 @ 20:42:40
URL: http://leontina.blogg.se
Postat av: Inga M

Tja, valet är väl mellan motion eller lägga sig framför teven!

2013-06-19 @ 22:37:11
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0