Afterwork blev en brunch




För länge sedan vann vi två after-work-biljetter på vårt eminenta gym i stadens centrum. Biljetterna kunde lösas in på en av stadens hotellrestauranger i centrum. De gällde fredagskvällar. På fredagskvällar är vinnarna trötta och vill äta middag hemma tätt följt av att sova i soffan.

Dock tänkte jag nu att biljetterna måste lösas in innan december månadsutgång varför jag den 2 december ringer för att boka in oss på en sån där trött fredagsafterwork.

Jag informerades då att man inte serverar detta mer i år utan at man nu gått över till julbord. Varken mannen eller jag vill äta en massa julbord( vi skulle då få lägga till ett antal hundralappar) utan vi väljer att utnyttja biljetterna till sk brunch. Vilken intressant företeelse. Många människor verkade att äta detta. De damp in framemot 12-snåret och de verkade inte bo på aktuellt hotell.  Ett par te x kom in, han i vida mera följsamma mysbyxor och t shirt av mera lös modell och hon i aftonklädsel, kulör svart. Hon verkade frysa och fick låna en vit filt över axlarna. Andra par var mera klädda för sammanhanget.

Vilken intressant företeelse förresten. Att betala 175:- per person för att äta förstärkt frukost ute? Är detta en åldersföreteelse. Flertalet, i varje fall av damerna verkade vara under 35 år. nÅgra var dock mer till åren komna. Ett äldre par som kom "utifrån" dvs som inte verkade bo på hotellet kunde npg beskrivas som ett något äldre par i 60-års-åldern. 

Intressant att titta på folk. Vi åt sallad och grönt, ostar, sill, varmt och efterrätt mest jag med inriktning på hallon & björnbär samt kaffe. Vi är mycket nöjda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0