Första dagen med nya skorna... ( mbt del 2)





Idag skulls mina nya MBT invigas. Jag plockar ner dem i en kasse och tar med dem till jobbet. Det har snöat i stan idag varför valet är lätt. Jag skall givetvis börja med skorna inomhus. De är ganska tunga när man lyfter upp dem. När man sätter dem på sig däremot, känns de lätta och man känner inte alls av tyngden som man kan göra med tex vinterkängor som är ganska stora.

Jag fick rekommendationen att sätta ner hälen först och liksom rulla med foten framåt och sen en gång till och sen går man så hela tiden.  Jag hade dem på mig ca 2 timmar idag. ( Igår gick jag 30 minuter med skorna) Jag vet, jag fick rekommenderat att bara ha dem på mig 30 minuter men det hände saker på jobbet och jag kunde inte byta skor helt plötsligt.






MBT i korthet

· Aktiverar försummad muskulatur

· Förbättrar hållning och gångmönster

· Ger ökad spänst och fasthet i muskulaturen

· Kan vara till hjälp vid fot-, knä-, höft- och ryggproblem

· Kan vara till hjälp vid led-, muskel- och senskador

· Minskar belastningen i knä- och höftleder




Jag har som sagt haft skorna på mig under två eftermiddagstimmar. Först då anlände jag till min ordinarie arbetsplats där det passar med innerskor. Framemot 18.oo känner jag hur jag får jätteont i nacken och i huvudet. Jag brukar sällan ha huvudvärk och idag fanns inga skäl, som jag ser det, att jag skulle få ont i huvudet. Ingen direkt stress eller annat liknande. Jag inbillar mej att jag höll rygggen mera upprätt än vad jag vanligtvis gör och att detta blev annorlunda för nacken. När jag åkte hem från jobbet strax innan 21.00 hade ingen ytterligare träningsvärk kommit. Jag fick när jag köpte skorna veta att jag skulle få träningsvärk ganska snabbt, kanske framförallt i ben och höfter.

Ikväll har jag sett på TV4:s dokumentär "Vägen hem", filmen som beskriver den tragiska händelse i det lilla samhället Knutby.  Jag blir så beklämd när jag ser vad som kan hända med människor där man indoktrineras så speciellt i ett budskap så att starka ledare kan få den lilla människan att göra vad som hellst. Jag tycker många olika saker om detta. Jag är väldigt tveksam till när sk starka ledare använder religionen och i detta fall kristendomen till att komma med den enda sanningen och att skrämma in människor i himlen. Jag är tveksam när ledare kan få en människa att inte tänka själva utan att så slaviskt ta till sig ett budskap. För mej är detta så långt ifrån kristen tro man kan komma. Det är så långt ifrån den tro som gör människor fria. Det är så långt ifrån en kärleksfull frihet man kan komma. Om detta kan jag säga mycket men jag stannar här.


Kommentarer
Postat av: E

Spännande med skorna, har varit på väg att inhandla ett par sådana men aldrig blivit av.

2009-02-13 @ 01:05:46
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: anne

Jag ser fram mot ytterligare rapporter, huvudvärk är ju inte direkt positivt, om man säger så...;)



Jag missade Knutby-filmen, synd, kanske var den bra?

2009-02-13 @ 09:39:14
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: anne

Nog för att jag varit fram och tillbaka fyra gånger idag, men inte varit ur bilen....näää du! Jag HAR varit ur bilen...Men inte på stan utan ICA Oppeby, och kondiset på andra siden rondellen. Det vore förskräckligt om du kan spana på mig och jag inte har en chans på dig! ;) Jag funderade nästan att ställa mig utanför ert lördagslunchhak någon gång!:)



Men till mig säger kända och okända hej, så du finge nog presentera dig om vi skulle mötas!



Kanske kan vi träffas vid tillfälle? :)



Förresten, vad har dottern för anskrämligt i fotoväg på mig på sin blogg!?! Måste kolla...

2009-02-13 @ 16:16:19
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: anne

Tips på....? :) Var jag kan hitta dig? :)

2009-02-13 @ 16:21:39
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: anne

Så du menar att jag behöver gå igenom alla kommentarer från dig jag fått!?! ;) Yikes! Det är ju massor det...

2009-02-13 @ 16:47:27
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0