Kollar tårtläget?

Det kommer ganska snart en vecka då allt skall bege sig. Veckan ser ut ungefär såhär:
Dag ett : Stiger av tåget på morgonen förhoppningsvis pigg och fräsch och går direkt till jobbet.
Dag två: Middagsplanering och städ och alltmöjligt annat nödvändigt.
Dag tre: Mannen på kräft och korvfest/skiva eller inkl fiskning.
Dag fyra: Hustrun på surströmmingsfest.
Dag fem: Lugn kväll hemma. Där bedrog DU dig. Då kommer gästerna från andra sidan klotet som är på släktträff uppåt och vill träffa alla vänner och vänners barn till familjen samtidigt. Och nattlogi och middag trycker jag är självklart i sammanhanget. Alltså middag dag fem. Får fundera ut nå´t passande.
Dag sex. Upp i ottan och fara till staden i Närke och i detta inkluderat att dessförinnan ha planerat och styrt upp ett kalas för sonen. Därefter åka hem och förhoppningsvis åka vidare till annat kalas på vägen hem liksom. Mycket praktiskt.
Dag sju. Valarbete dvs dela ut information det enda jag skall göra i detta sammanhang, vad jag vet idag. Anledningen är att detta ger promenader vilket vi skall ägna oss åt så ofta vi kan.
Kan man ta en veckas semester efter detta: Nej det kan man inte. Jag ser det som att arbetet blir det som är som vanligt fast mitt jobb aldrig är vanligt.
Av den anledningen skulle jag kolla konditorimöjligheterna i staden i Närke idag. Jag hade fått en rekommendation om ett kondis i Tybble Centrum dvs nära Campus och lägenheter och annat. Jag gick följdakligen dit efter att ha lämnat sonen.
-Hej!
-Hej! Vad får det lov att vara eller nå´t?
-Jo jag funderar lite, kan man beställa tårtor här?
-Vi har inga tårtor nu men man kan beställa...går efter en broshyr.
-Var tar NI tårtorna ifrån, säger jag.
- Inget direkt svar från damen bakom disken.
- Har Ni något i mjölkfritt?
-Vadå? Det vet jag inte. Men jag kan kolla.
-Tack men jag kollar bara lite på uppdrag...säger jag och skyndar fort därifrån. Stället har mest inriktning på frukostsmörgåsar och fik med litet sortiment. Jag vill inte beställa tårta som jag inte sett hur den kommer att se ut på ett ungefär.
Ash vi tar med en tårta från hemstaden. Baka varken hinner eller orkar jag just denna vecka.

Kommentarer
Postat av: Inga M

Tybble är lite nostalgi här. Jag har faktistk bott där en kort period, fast inte i centrum, utan på övervåningen i en villa. Men jag brukade gå på något som kallades jazzgymnastik på skolan där. Undrar om det fenomenet existerar numera? Jazzgymnastik menar jag. I morgon åker jag till Örebro också för en helg där.

2010-08-26 @ 06:01:14
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jodå det finns jazzgymnastik i dag också, i varje fall här i stan. Föreningen kallas jazzgymnasterna om jag minns rätt. Det finns många villor där och många studenter hyr rum på övervåningen eller kanske mer små lgh mer kokvrå osv. Några av mina vänner gjorde det, delade på en lgh och vi var där ibland. Man fick gå försiktigt i trappan.

2010-08-26 @ 06:57:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0