Kameradamen har sett Ulla Skoog.

Så var det då dags.Två timmar höll de på. Ulla Skoog är bara kanon! Vi fick som sagt plats med vårt sällskap( svägerskan som fyllt jämt och hennes man vilken idag två timmar före utsatt tid byttes ut mot deras dotter som var hemma med familjen i stan...maken hade åkt på någon defekt och kunde inte närvara)
På första raden satt vi. Herta tänkte; detta är en present, en gåva och en gåva måste vara minnesvärd och måste bara vara bäst. Givetvis började hon föreställningen med att desinficera händerna och hälsa på oss fyra som var de enda som av någon anledning satt på första raden. Vi fick presentera oss. Ulla fortsatte sedan att fråga oss och ytterligare ett antal personer om var vi kom ifrån. Fanns det några från Norrland och mannen med syster fick berätta om sitt ursprung.  Svägerskan fick ta en ton och tog ett par stycken vilket var fel sa Ulla.l En person längre bak i salongen tog en massa bilder. Ulla reagerade på detta på samma sätt som allt annat hon konfronterade oss med. Jag tänkte en halvtimma senare att nu tar jag upp kameran men det gick inte...hon tog hand om den för hon ville inte komma på bild i en hemsk vinkel. Hon sa det glatt och trevligt men man vet ju inte...Hon kallade mej sedan för "kameradamen".
En man i publiken på andra raden fick sjunga en sång med mikrofon.
Extranumret är från förra showen, föredraget inför jordens undergång av Medborgarskolans Irma Geddon med hoppfull allsång var galet kul trots sammanhanget. Viktiga sånger fick vi också höra och pianisten var kanon.
Efter två timmar var föreställningen slut och som vi skrattat.
Efter detta vårt skrattande gick vi till fika och käkade. Nytt för mig en helgkväll på Fika men så trevligt det var. Lagom långt mellan borden vilket innebar att vi inte hörde vad man pratade om vid andra bord, däremot vid vårt som hade turen att bli ett fönsterbord hörde vi allt vad alla sa.  Fika är ett jätteysigt ställe - gå dit!

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Ulla Skog är verkligen kanonbra, totalt hämningslös. Jag förstår att det måste ha varit roligt.

2010-12-11 @ 21:59:52
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: anne

Härligt!!!



Goda skratt och god middag är det bästa!

2010-12-11 @ 22:38:12
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Suss

Här ser jag att min kommentar inte kommit in. Vart flög den då? Jag skrev i och för sig bara att jag inte ens vet vem Trond Lindheim är, men är Ulla Skoog med var det säkert hur bra som helst.

2010-12-12 @ 16:05:45
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Mia

Vilken kväll ni måste ha haft. Först nöje och därefter god mat. Härliga minnen sådant!

2010-12-22 @ 05:29:24
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0