Vill Du ha en prinskorv?



Idag har Herta handlat ytterligare julmat. Turen stod till prinskorven och denna inköps oftast på Magnus Kött & Vilt i Nyköping.
Egenhändigt tillverkar korv. Smakar gott och känns bra att handla på detta ställe.
Ungefär samtidigt med Herta kom en liten gosse, ca 5-6 år och hans far in i butiken. Sonen gick fram till disken och verkade vilja sondera terängen. Magnus på butiken hällde ner en rejäl säck med prinskorv och den lille gossen fick stora ögon.
-Pappa, pappa kom och titta.
Prinskorvsäljaren: Vill Du ha en prinskorv?
Den lille gossen skiner upp ytterligare.
-Ja tack.
Under mitt besök och väntan därframme fick den unge gossen fyra förfågningar om korv. Pappan konstaterade att det var väldigt bra service på detta företag.

Undertecknad var där för att införskaffa familjen dels prinskorv och dels revbensspjäll, det sistnämnda främst till mannen.
Frågan var nu hur mycket korv som skulle inköpag. Herta passade då på att informera säljaren att förra året fick jag åka och köpa mer då den korv jag först hade köpt hade ganska hastigt försvunnit i kylskåpet. Säljaren tycktge detta var ett intressant fenomen. Hon hade dock en lösning på problemet. 

- Du skall ha dels den ´prinskorv Du skall börja servera till jul och dessutom en gnagpåse med sådant man får äta innan. Vilken bra idé. Jag fick nu två påser med särskilt tillsägelse att gömma undan den stora påsen.

Detta ställe, Magnus Kött & Vilt i Nyköping kan jag varmt rekommednera!

Kommentarer
Postat av: Ailas

"Gnagpåse" är en god idé! Har ingen sådan, utan nu får väl svälten gälla fram till julaftons frosserier. :)



Köper också lokal prinskorv, från Vaggeryd. Rekommenderas också.



Vill passa på att önska Herta en riktigt GOD JUL!

2010-12-22 @ 15:49:39
URL: http://ailas.svenskablogg.se
Postat av: anne

Hahahaaaa!!!



Smart!



Jag gömmer godis hejvilt, hoppas jag hittar det på fredag..

2010-12-22 @ 21:11:53
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Visst är det nåt konstigt med prinskorven som aldrig vill räcka till. Dessutom tenderar den att ta slut i affärerna vid jul, särskilt Scans som jag gillar. Nu har jag bunkrat upp med tre påsar i kylskåpet, det stackars kylskåpet som snart kommer att anta rund form, så välpackat är det.

2010-12-23 @ 08:06:25
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0