Luncha i Gävle

Vi kom till denna stad eller kanske mera till denna Järnvägsstation strax efter klockan 09.00 på morgonen. Ja för oss var det nästan förmiddag då vi lämnade vår hemstad och vårt hem ungefär kvart i sex i morse. Pga en olycka på Arlanda blev vårt tåg stående i Uppsala och vi hade pga detta fastnat i Gävle. Som jag skrev så var nu inte detta hela världen. Stationen var trevlig. Där finns allt man behöver och lite till. Pressbyrån t ex hade hur mycket tidningar och magasin som hellst om man ville ha att läsa. Det har inte gått någon som hellst nöd på oss. Nu sitter vi på tåget mot Bollnäs( som vi just passerat), Ånge och Bräcke och sedan vidare norrut...Vart åker vi då kan man fråga sig? Någon som tror sig veta?
Men tilbaka till Gävles järnvägsstation. Har NI varit och ätit eller fikat på detta ställe på bilden ovan. Det är ett mindre ställe på stationen. En kvinna jag nyss pratat med på tåget sa att det är nätt och jämt att det går runt för tjejerna som har det men fastnar Du med tåg eller på annat vis så passa på att äta. Mycket är vegetariskt av lunchen.Idag var det bara kycklingspett som passade mannen som inte gillar för mycket av det vegetariska en hel lunch sådär....
Han var helnöjd idag. Till och med couscous och det gillas inte alls. Men det var gott kryddat vilket kanske var hemligheten
Vegetariska biffar - helt ok. Gott smakade det och sund kände jag mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0