Riktig skinka på pizzan idag!

Mannen och jag beställde pizza med riktig skinka idag. Från Fazana i Nyköping såklart.
Idag skulle mannen och Herta grilla på altanen. Mannen hade släpat fram grillen och  köttet fanns i kylskåpet. Sen kom regnet. Och regnet och regnet. Herta tappade grilllusten och mannen med. Herta lyckades få mannen att lyfta fram ide´n att pizza vore bra och att internalisera Hertas tanke om att man kan ju göra pizza själv om vi nu hade haft alla ingredienser hemma, som sin egen fast göra om det hela till att vi  åker och hämtar en pizza.
Idag ville vi ha en "riktig pizza" dvs med färska grönsaker när den andan faller på så är det bara Pizzeria Fazana på Öster som gäller. Här görs pizzorna med färska grönsaker och hr är det riktig skinka och ingen pressad historia från Willys jättebamlingor i fyrkantig halvmeterssträcka som gäller.
Pizzakartonger...
Endast det bästa stan har att erbjuda är gott nog en kväll som denna.

Kommentarer
Postat av: anne

Vi har inte köpt därifrån ännu men de har ju SM-kandidater jobbandes där, så kanske skulle man någon gång.



Men VI grillar nu! Och solen skiner från blå himmel! Ni blev väl hungriga litet för tidigt bara!?!

2011-04-30 @ 19:44:07
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: skogsnuvan

Låter väl lättsamt och bra det. Grilla i regn är ju ingen höjdare precis.

2011-05-01 @ 09:26:57
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: Gunilla

Jag kan till och med se att dom är goooda!! Den godaste pizzan jag nånsin ätit åt jag på italiensk resturang med bland annat skinka fina champpinjor mozzarella o ruccola sallad....åhhh nu blir jag hungrig !!



Besök gärna min blogg, har gästbloggare idag !

2011-05-02 @ 09:18:55
URL: http://www.smulan-67.blogspot.com
Postat av: annebelle

Japp, den pizzan är bäst. Annars är jag ingen pizzaälskare, men här har de en med ruccola och oxfilé och soltorkade tomater och vitlök...Hur mumsig som helst!

2011-05-02 @ 20:44:37
URL: http://annebelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0