Djurmissär!!!

Sign Djurmissär har kommenterat ett gammalt inlägg. Jag skrev lite om min mammas gamla fårpäls från 60-talet som tyvärr är en storlek för liten vilket kan läsas i inlägget(!). Sign Djurmissär ville uppmärksamma mig på att inte fundera i dessa banor dvs att använda min mors gamla päls och att framförallt inte fundera över något så hemskt som storleken dvs att den var för liten. För mej har storleken betydelse, i varje all när det gäller min mammas fårpäls.

I sammanhanget vill jag också nämna att jag önskar mej följande om någon skulle ha lust:
  • Fårskinn, att ha framför brasan...som vi sällan tänder. Det skulle också passa ev liten söt kisse att ligga och burra in sig i detta, om vi nu hade någon( kisse alltså, inte fårskinn).
  • Önskar mig också ett par stycken runda fårskinn att lägga på stolen om man sitter utomhus och det är småkallt, alternativt på vandringar och annat, att lägga på en sten eller stock.
Dessa skulle kunna vara mina kissar och en bild från förr i tiden men så bra har de aldrig haft det.

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Men! Nu får Du nog nya kommentarer om det olämpliga i att lägga våra vänner djuren i skinnform på golvet eller på stolar. För det var väl syftet antar jag med kommentaren.



De där runda fårskinns-stols-dynorna är jag lite sugen på också men de är rätt dyra. Eller också såg jag dem på fel ställe; Designshoppen

2011-12-19 @ 05:19:26
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Selma

Jag tycker avgjort att man ska undvika päls av hotade djur. Jag tycker inte heller att farmade djur känns ok så länge som rävarna och minkarna har det så eländigt trist. Men på vilket vis det skulle vara bättre för ett får att köttet åts och pälsen fick ruttna, det begriper jag inte. Får måste väl vara bland de tama djur som har det allra bäst på så mycket fritt bete som de går. Synd att jag inte gillar lammkött.



Och du Inga, visst borde man kunna klippa till dem själv om man har ett skinn. Skär från baksidan bara så att håren blir snygga fram bara.

2011-12-19 @ 09:19:38
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Selma

Fast det klart man ska väl vara vegan och ha sällskaps-kor som bara får självdö omjölkade.

2011-12-19 @ 09:22:17
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Zarah

Det skulle säkert vara varmt och skönt med fårskinn som sittunderlag... Jag skulle inte ha något emot det, men litet bökigt att ta med sig ut i skogen. Det finns små ihopfällbara så de blir platta... Men visst vore ett fårskinn både snyggare och mysigare.

2011-12-19 @ 22:33:06
URL: http://verandan.svenskablogg.se/
Postat av: vandrar

Tycker absolut att man kan använda både får-, ko-, ren- och älgskinn. När barnen var yngre hade vi lamm som barnen var med skötte om och verkligen gullade med, det har faktiskt aldrig varit särskilt traumatiskt att dessa skulle slaktas till hösten och heller inte särskilt hemskt när vi fick hem de beredda skinnen som till och med gick att känna igen. Mina barn har dessutom alltid älskat att äta kött av alla slag.

2011-12-20 @ 06:04:31
URL: http://vandrar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0