Morgonkaffe på Hurtigs konditori.



Idag var det kursdag. Detta innebar att Herta skulle bege sig med Statens Järnvägar till stora staden norrut. För säkerhets skull valde Herta 06.45 tåget: Ja inte bara för säkerhets skull utan också för att hinna strosa omkring lite en timma innan.
Ett klokt val visade det sig. Herta gick först till Hurtigs konditori. Detta fik har vi många minnen av. Då det varit kurser och utbildningsdagar på Folkets hus i närheten och kaffekön varit lång och rasten inte lika lång har vi brukat snabbt hoppat över gatan och in på Hurtigs. Då var det ett gammalt fik. Idag har halva cafeét ändrat utseende. Man har införskaffat som jag tycker ganska tråkiga lite nyare bord, vita blanka med vassa hörn. Inte i min caféstil direkt.



Lite gamla stolar mm.



Typiskt att det skulle dyka in en person i bilden. Här ses lilte av den lite nyare inredningen som enligt den personal jag pratade med, har funnits ett par år. De säljer dock fortfarande både goda smörgåsar och bakverk samt även lättare lunch.



Så här ser det ut utifrån så här i vinter utan snö i Stockholm-skrud ( hur skriver man ihop detta?).




Har DU varit på Hurtigs konditori på Drottninggatan 90 i Stockholm? Har Du vägarna förbi och är kaffesugen, titta in.


Kommentarer
Postat av: anne

Där lunchar vi sgs varje gång jag är på möte "runt hörnet"! :)

2011-01-22 @ 13:46:38
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Runt hörnet?

2011-01-22 @ 13:53:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0