Andra julmarknaden i stan.

Sågi lokalblaskan att nu var det dags för julmarknad på Nyköpingshus. Hurra tänkte jag.En möjlighet till en liten cykeltur ner till stan fram och tillbaka. En lagom uppvärmning på kvällens träningspass.
Vet Ni vad som hände?
Det spöregnade vilket är orsaken till att jag inte fick lust att ta bilder. Jag shoppade dock loss litet, träffade bekanta och några utställare jag känner och språkade en stund,inkluderat kaffe ( utan tillbehör) uppe i Kungstornet.
Nu undrar NI förståss vad jag handlade?

Anicka och Evy sålde kransar och annat fint.
Pastellen fick inte sälja några vävda fina dukar denna dag. Känner dock ett ansvar för att alltid handla något när jag passerar dem. Det blev därför en disktrasa.
Prinskov och Ölkorv från strutsfarmen i Stigis. Lämpligt om man skall imponera på mannen med lite korv av olika sort.
Ett par tjejer har som specialarbete att sälja saker mm till förmån för katthemmet. Dem stöttar jag för tredje dagen i dag. Katthemmet, ja det är viktigt det.
Bosniska småpiroger såldes av Enisa på Hand i hand. Köpte tre stycken med mej hem. Jättegoda,bilderna ger inte riktigt rättvisa. Nu är förrätten fixad till lunchen som dagen till ära mannen fixade.
Tre lussekatter som skall inmundigas till eftermiddagsfikat, allt för att liva upp dagens trädgårdsarbetare.
Undrar om trädgårdsfolket vill ha kaffe snart....?

Kommentarer
Postat av: anne

Trevligt!!! Och bra saker du köpt!



Men inte såg jag något om någon marknad i tidningen heller... :/

2011-11-20 @ 20:26:03
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Lördagstidningen...

2011-11-20 @ 20:41:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0