Att bevara sociala kontakter och glömd plånbok.

image description
Idag bara ville jag äta lunch med någon. Jag ville prata bort en stund om lite av varje och jag har faktiskt en timmas lunch och jag behövde in till stan och fixa mackor till kvällens arbetsmöte med styrelsen. Sagt och gjort messade jag en fd kollega och samarbetspartner. Hon hade lunchen ledig och vi bestämde att ses på Indiska, den lilla stadens indiska restaurang, där vi beställde in vegetariskt av olika sort. Så gott. Kollegan glömde så passlit plånboken vilken möjliggjorde för mej att få betala lunchen.
Vårt samtal handlade bl a om sociala kontakter och om vikten av att bevara dem. Nu har dagens tankespriddhet kopplat till dagens lunch också möjliggjort att jag blir bjuden på lunch om en månad. Trevligt!

Kommentarer
Postat av: Selma

Strålande!

2011-10-11 @ 08:56:13
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Inga Magnusson

Bra tänk! Håller med om att man ska vårda sina vänner och bekanta aktivt inte låta dem bara försvinna.

2011-10-11 @ 11:33:04
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0