Länge innan svamparna dök upp idag...

Äntligen hade vi tid att ge oss ut i svampskogen. Alla människor är ute där och ränner och nån gång måste också vi. Idag skulle det ske. Är detta stolt fjällskivling. Var inte helt säker så den fick stå kvar. Plockar bara denna f.ö på Öland.
Vi provade en ny plats denna gången. Min mammas svampmarker verkar alla hitta till nu för tiden. Vi gick ganska länge innan de svampar vi ville ha idag dök upp.
Men titta, herr Kantarell ( lite oskarpt).
Sen hittade vi Trattisarna.
Ingen jägare tar miste på att jag är en älg.
Och sen hittade vi några till...
Helt plötsligt var de överallt.
Nu skall vi nog klara den här vintern också. Närmare fyra timmar i skogen blev det men det var det värt. Hälsa och skogsprommis fick vi också, i ojämn natur.

Kommentarer
Postat av: Suss

Det där är vad jag kallar rikedom! Jag har frysen full och lite som väntar på att bli soppa. Sedan får vi väl ge oss ut igen....... Jag blir visst aldrig nöjd, men det är så otroligt roligt att gå där i skogen och leta.

2011-09-18 @ 21:37:37
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Mmmm det är sååå smarrigt med svamp. Vi var ute en sväng idag och höstade in en del. Det räckte till några varma smörgåsar också fram på kvällskröken.

2011-09-18 @ 23:33:26
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0