Trettondagskväll

Äntligen en dag i vilans tecken. Det har inte hänt på länge. Mina aktiviteter idag har varit:
  • Fixa lunch inkluderat älgstek.
  • Köra en tvättmaskin
  • Sova
  • Fortsätta läsa Mia Skäringers bok ( efter några dagars uppehåll)
  • Varma mackor med benäget bistånd av mannen.
Älgen är klar i ugnen.
Mina älgstekar skall inkludera rikligt med sås, nästan bara då.
Som sagt efter älgen til vilken svärfar var inviterad så började Herta läsa. Efter ett tag gick detta läsande över i sömn... vilket jag sedan gav mig hän i. Är det någon mer som känner igen fenomenet?
Ingen ork till mera mat i kväll, varma mackor funkade precis.

Kommentarer
Postat av: anne

Även om jag fortsatt är mätt så kan jag tänka att varma mackor alltid är gott. :)

2012-01-06 @ 21:38:39
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: skogsnuvan

Till älgstek måste man ha MYCKET god sås eftersom älkött ibland blir lite torrt. Det är såsen som är det bästa.

2012-01-08 @ 11:14:18
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0